Sunday 4 December 2016

BUAT 2 KERJA JIKA TAK MAMPU KATANYA

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/buat-2-kerja-untuk-tampung-kos-sara-hidup-kata-ahmad-maslan

So sekarang semua pekerja disuruhnya oleh Pak Menteri supaya mereka buat dua pekerjaan jika nak menampung kos sara hidup mereka.

Kenyataan ini sungguh dianggap tidak masuk akal serta tidak sensitif langsung kepada kehiudpan pekerja pekerja di dalam negara.

Mengapakah pekerja atau rakyat pulak hendak dibebankan dengan isu begini? Seharusnya sebagai Menteri, mereka seharusnya cari jalan yang positif dan mengajak rakyat berbincang tentang hala tuju isu kos sara hidup yang kian tinggi di Malaysia.

Jika kerajaan tidak mampu memberi idea yang positif seharusnya carikan alternatif supaya rakyat tidak dibebankan oleh masalah kenaikan harga di negara. Mungkin yang kaya tidaklah merasa keadaan yang sedia ada ini sebab ramai orang orang mereka ni kaya kaya, tak kisah pasal naik turun harga barang sebab bank mereka tu dah ada berjuta juta.

Bagi rakyat yang bekerja dan mencari nafkah dari pagi sehingga malam, seharusnya kesusahan ini dirasai juga oleh pihak di atas kerajaan dan janganlah mereka ini lupa diri. Rakyat majority hari ini sedang mengalami bermacam macam masalah dan sehingga hari ini, masih tidak ada penyelesaian untuk menenagkan isu kos sara hidup.

Sebagai kerajaan, mereka harus mengambil sikap pro aktif dan jangan terlampau ego sangat dengan mengeluarkan kenyataan yang menyakit hati rakyat.

Jika Menteri punya kerja hanya untuk "tangkis dan menahan" komen komen rakyat yang kian menganggap kerajaan langsung tidak prihatin dan mengambil sikap tidak peduli dengan keadaan yang sebenarnya, kami syorkan supaya Menteri Menteri kita ini semua letak jawatan segera.


ISU POLITIK MENARIK PERHATIAN MASYARAKAT

Isu dalaman parti UMNO dan juga PAS juga sudah naik mata khalayak ramai masyarakat sebab kononya mereka ini sepakat untuk menahan kedudukan parti masing masing.

Masalahnya adakah kedua parti ini mampu untuk bekerja sama dan menyelesaikan masalah isu kaum orang Melayu di dalam negara? Seperti yang kita liht hari ini, Melayu pun sudah berpecah dan ramai sudah berbelah bagi dengan sokongan mereka. Orang Melayu kita pula ramainya mengambil sikap buat tak nampak dan buat bodoh sebab ramai yang sudah penat dengan kenyataan kenyatan datangnya dari ahli politik hari ini. Kalau dilihat sikap ahli politik negara pula, ramai dari mereka ini mengambil sikap "berhati hati" atau bermain tengah sebab takut dilucut dari jawatan







No comments:

Post a Comment